Zombik újratöltve – State of Decay

Sokáig azt hittem, hogy a State of Decayben lévő bug-rohamot nem lehet túlszárnyalni, de a DayZ  bizony néha könnyre fakasztott. Néha a röhögéstől, néha meg az idegtől, hogy már megint megölték az egyik karakterem. Ezen mondjuk mindkettő bőszen osztozik, de történet és karakteralakítás szempontjából a State magasan fölülmúlja társát, ha nem is szánt szándékkal.

State of Decay1

 

Cselekményét tekintve egy tipikus apokaliptikus túlélő szilikon termék, de többszöri idegrohammal történő végigjátszás után, hidd el, unott képpel fogod nézni, ahogy az éppen játszó karakteredet felzabálják. Már megint. És akkor újra indulsz a búvóhelyedről egy másik, kevésbé tapasztalt és felfegyverzett karakterrel. Igen, ez a recept már a ZombieU-ban is eléggé kétélű penge volt, de itt, hál’ istennek, a jó oldalra billent a mérleg. Itt ugyanis, még ha az új arc nem is annyira erős, képes vagy feltankolni egy jóféle arzenállal, és újra indulhatsz kutatni és zombit ölni. És nagy pipa még, hogy a karakterek egyediek, eltérő jellemmel, értékrenddel és személyiséggel. Ettől lesznek emberiek és emelik a játék színvonalát.

State of Decay4

Az elvártaktól kissé eltérően a State of Decay elzárt, kis völgyes világa meglehetősen tág, bejárható és ami nagy pozitívum, sose bírod 100%-ig megjósolni, hogy mi lesz a következő pillanatban. Lehet, hogy értékes barátra találsz, de bele is futhatsz egy Hordába – amit kocsi nélkül annyira nem javasolnék. És ez az eredendő bizonytalanság azért sokat nyom a játék parafakatorán. A vérnyomásodat meg a falban vagy földben futkosás fogja emelni, garantálom.A másik velőtrázó tényező: az esti műszak. Az ember alapvetően fél a sötéttől, és a State of Decay világában még nekem is – aki rendes zombifan – nehezemre esett kimenni a biztonságos központból a vadonba, ahol vörös szemű, részeg hobók rontanak rám mindenfelől.

State of Decay5

Ha már zombik: az alapvető (és örökzöld) sémát követve emberiek, emberi képességekkel és határokkal, ám ez alól – és itt cáfolom is magam –, üdítő és nem egyszer kiütő jelenségek a Screamerek és Feralok – utóbbiakat szívem legmélyéből gyűlölöm, mert nem egy karakteremet tették hidegre és szinte lehetetlen megölni őket. Ha egyet is megláttam, bevettem egy jól bevált katonai manővert és húztam a ballettbe vissza ugrálni addig, míg a karakter elég erős és fel rendesen felszerelt nem lett. Ami összesen kétszer fordult elő.

State of Decay3

Így a cikk végére az utolsó és legnagyobb pozitívumot hagytam – ami egy pici spoiler is –, az pedig a nem Happy End lezárás.  A filmekben is már kezdett zavarni – tisztelet a kivételnek – a menekülünk-de-úgyis-jó-lesz-a-vég forgatókönyv, de itt végre az alkotók használták a szürkeállományukat, és a végét, igazi hangulatos zombiapokalipszis-módra zárták le. Köszönöm.

State of Decay2

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

1 hozzászólás

  1. Visszajelzés:State of Decay: Breakdown | Watchaholics

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.