Védd a mindenséget a lelkeddel – Echo of Soul

Nem hittem volna, hogy mostanság előtűnnek olyan MMORPG-k amik még képesek bizonyos dolgokban nekem újat mutatni – legyen az jó, vagy kevésbé előnyös dolog –, de az Echo of Soul ezt nálam kamatostul megcáfolta.

echo of soul1

A szintén koreai fejlesztésű játék az északi mitológia lényeit és történeteit veszi alapul: adva van a két nagy teremtő faj az istenek és az óriások, akik háborúban álltak. Az istenek végül győztek, de a legfőbb óriás Ymir vérének káros hatása miatt sok lény korrumpálódott és ez a hatás veszélyezteti a világfát is. Az istenek meggyengült erővel nem képesek egymaguk szembeszállni a méreg terjedésével, így kiválasztanak egy hőst az ún. Soulkeepert, kinek feladata, hogy a romlott lelkeket megtisztítva visszahozza a békét a világba.

echo of soul4

Eddig gondolom semmi újat nem mondtam a veterán játékosoknak. Azonban már a karakterkreáció is érdekes. Sokak számára már ez a dolog egy nagy hátrány ugyanis a kasztok genderlock-oltak, vagyis egy kasztban csak egynemű karakterek vannak. De aki képes ezen túltenni magát és hajlandó játszani az Echo of Soullal, azelőtt egy hatalmas és érdekes világ nyílik meg.

echo of soul5

A küldetések persze hozzák a szokásos elvárásokat, hogy „szedjél virágot” vagy „ölj meg tíz ilyen meg olyan lényt”, és persze a kisebb boss harcok vagy a dungeon-os küldik is szép számmal vannak. Külön örültem, hogy a Dungeonokhoz nem kell mindig emberekre várni, mert alapból solo üzemmódban vannak, és külön átlehet állítani – vagy, ha party-ba vagy, akkor automatikusan vált át – többszemélyessé.

echo of soul2

A kasztok fiú-lány megoszlását (és az ebből következő kisebb nemi szerepkörös viták)  remekül ellensúlyozzák a viszonylag egyedinek mondható harc stílusok, valamint a számomra különösösen szívmelengető a hibrid harci kasztok. Jó példa erre a más világból érkező Warlock kaszt, akik rontó képességekkel rendelkeznek, de közelharcban is képesek nagy sebzést okozni. Az viszont a mai napig nagyon mulatságos (harc közben sokkal inkább zavaró), hogy a Rogue harcosom (alkasztként Duelist) több manát eszik, mint a mágusom.

echo of soul6

PvP harcokban alapvetően a több fős harcok dominálnak – ezért sem fogok egyhamar párbajozni –, de amúgy a normál zónákban is kilehet hívni más játékost, és persze vannak a nagy létszámot igénylő Guild Battle-ök sem maradhatnak ki a játék repertoárjából. Ami egyediség még rejlik a játékban az az, hogy miután levertünk egy mob-ot, annak megszerezzük a lelkét, amit a soul sanctumban megtisztítva a saját soul képességünket erősíthetjük vele.  Ezen kívül minden szokásos szerepjátékos dolog megtalálható benne: mount, pet, craftrendszer és a már fentebb is említett guildek.A grafika és a zenei aláfestés is nagyon szép, a zene külön érdekes akkor, mikor aktiváljuk a soul skillünket és az addig nyugodt dallamot felváltja egy sokkal pörgősebb – valósággal harcba hívó melódia.

echo of soul3

Én nagyon tudom ajánlani azoknak, akik még nem kezdtek bele az Echo of Soulba: viszonylag könnyen megtanulható, szórakoztató és bár vannak prémium dolgok, nem kell a havi fizetésed elköltened amiatt, hogy erős legyél.

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

1 hozzászólás

  1. Visszajelzés:5 kedvenc harci osztály az MMO-k világából | Watchaholics

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.