A tiltott gyümölcs mindig rohadt, avagy a randi játékok világa és veszélyeik

A japánok nagy százaléka a kötelező minimális találkozók kivételével szinte alig él normális közösségi életet, így nem csoda, hogy nagyon hamar és nagyon nagy számban jelentkeztek a különféle randi játékok (és a nem sokban eltérő eroge típusú játékok ). De ezeket nem úgy kell elképzelni persze, hogy a veled kommunikáló karakter online végén egy másik ember ül, hanem egy gép által alkotott és előre berakott mondatokkal és cselekvésekkel rendelkező karakterrel társalog a kedves játékos. És ma esti programom az lesz, hogy ezen online pokol mélyére leásva a gyökerénél vágjak bele ebbe a társadalmi mellékvágányba.

date game4

Mert ahhoz kétség sem fér, hogy a date gamek annak minősülnek. De a szidás előtt még jöjjön egy kis történelem óra: a legelső számítógépes randi játékok a 90-es években jöttek be, és mint azt fentebb említettem, nagyon hamar meghódították a magányos japánok nagy részének szívét. Bár ott is léteznek vakrandik meg többfős társkereső találkozók, ahol valós emberekkel ismerkedhetsz meg, de persze ott fennáll annak a lehetősége, hogy a kiszemelt alany visszautasít. Ez persze az előre megírt romantikus játékokban nem fordul elő. Ott minden karakternek persze megvannak azok a dolgai, ami miatt ideiglenesen neheztel a “főhősre”, de ezt persze, pár mondattal vagy gesztussal eszközölni lehet – ahogy normális esetben a valós életben is.

date game

Japánból persze ez a mánia nagyon hamar elterjedt a nyugati országokban is, ezzel növelve a potenciális játékosok, illetve játékgyártók számát. A médiumok fejlődésével persze a számítógépes verziók mellett kötelezően megjelentek az androidos date gamek, sőt, vannak olyan fejlesztők, akik már csak okoseszközre terveznek játékokat (pl: Voltage).

date game2

De hogy mi is ezzel a jelenséggel voltaképpen a baj? Miért okoz akkora megosztást közösségi berkekben? Na, honnan indítsam a listát? Elsősorban, ezek a játékok nem másak, mint fétisgyárak, amik külön arra lettek tervezve, hogy addiktiv módon kihasználják a labilisabb jellemű vagy éppen kórosan magányos szíveket – kortól, nemtől függetlenül. Az anyagi vonzata is eléggé húzós lehet, de sokkal rosszabb az érzelmi rombolás, amit véghez visz: hiszen jobb esetben is, a függő játékos nem tud elszakadni az adott médiumtól, nem él  normális közösségi életet. A rosszabb esetet meg az jelenti, amikor már annyira elmosódik a valós és a virtuális világ közti határ a játékos számára, hogy képtelen különbséget tenni a kettő között.

date game6

Persze ez csak a legszélsőségesebb irányvonal, és ritkán fordul elő, hiszen a legtöbb ember józan gondolkodású, és racionális személyiség – gondolnánk. Ugyanis a fejlesztő cégek elsősorban a tini korosztályt (és azon belül is a lányokat) célozzák meg ezekkel a játékokkal, amik legtöbb esetben is finoman szólva a Szürke ötven állatságára emlékeztetnek. A főhősnőnek zéró a jelleme, a válogatott hímek a szó minden definiciójában papírból lettek kivágva, és úgy viszonyulnak a női karakterhez, mintha az csak egy tárgy lenne – és, ami még rosszabb, hogy ezt a zéró karakterizáció miatt zokszó nélkül el kell fogadni.

date game8

A fiúknál annyiban fordul meg a helyzet, hogy bár ott is egy articsóka szintjén lévő karakter kell irányítani a történet szerint, ott a főhős kezeli tárgynak a női npc karaktereket. Nemi egyenjogúság, egy hatalmas pofont neked. A fejlesztők meg, gondolva  a férfiúi igényekre, már kezdetkor felnőtt besorolásúnak tervezik a date gamek bő 90%-át, a lányoknál ellenben ez csak 40%, ők a lebutított, olykor szado-mazo, de mindenképpen a női nemet földbetipró bánásmódot kapnak a játék folyamán.

date game7

És az az igazán bántó, hogy ezt legtöbben nem veszik észre. Mindenki elmerül a “mély történetben” meg persze a szépen megrajzolt karakterek rengetegében, és ha ebbe jobban belegabalyodik az ember, akkor onnan nagyon nehéz a visszaút. Másik fájdalmas tény az az, hogy a játékok saját magukon túllépve már anime sorozatként is feltűnnek, hogy így is még több embert verjenek át a palánkon. Hogy csak a  legismertebbeket említsem: Kamigami no Asobi, Diabolic Lovers, Amagami, Princess Lover!. És ezek még csak a softcore darabok.

date game3

Nem azt mondom, hogy petrencésrúddal sem szabad nyúlni ezekhez a játékokhoz, mert mondjuk normális gondolkodású, és normális életet élő emberként nagyon vicces egy-két darabot végiggörgetni, és látni azt, hogy tulajdonképpen csak a háttér tér el az ilyen játékokban, semmi több. De minden esetre, nagyon kell vigyázni a date gamekkel, mert olyanok, mint a Royal Flush: ritkán jön be, de akkor mindent visz.

 

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

1 hozzászólás

  1. Visszajelzés:Reakció, kiigazítás: A randiszimulátorokról | The Librarian Warrior

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.