Már a vámpírok sem a régiek – 30 nap éjszaka – Sötét napok (2010)

Amennyire oda voltam a 30 nap éjszakáért, annyira csalódtam a második filmben, a Sötét napokban – de (többnyire) ez már csak így megy, ha folytatásokról van szó.

30napsotetseg2.4

Egy év telt el az alaszkai harminc napos mészárlás óta, és a túlélő Stella (Kiele Sanchez) még mindig nem tudott túljutni az akkor átélt eseményeken és férje elvesztésén. Azonban a nő összetalálkozik három ismeretlennel, akik szintén hasonló traumán estek át, ám ők azóta is a rabjai a vámpírok elleni küzdelemnek. A vámpírvadászok már Stellával kiegészülve indulnak Los Angelesbe, hogy ott aztán megölvén a vámpírok királynőjét, Lilith-et (Mia Kirshner) elpusztítsák a teljes fajt. Ehhez a feladathoz azonban az angyalok városának poklába kell szállniuk a vádászoknak, ahol nemcsak a vérszívóktól, hanem az embereiktől is tartaniuk kell.

Photography by Chris Large

Bár az első film nem volt valami ötletes, mégis a kivitelezése és stílusa magával ragadó és emlékezetes horrorfilmmé tette az amúgy igencsak lapossá váló vámpírfilmek között. Ám a folytatásban minden jót és egyedit sikerült kigyomlálniuk az alkotóknak, ezzel pedig tönkre is tették a film hangulatát és egy mészárlás-masszává alakították át. Első és nagyobb hiba, ami olykor a pénzhiánnyal is magyarázható, az az, hogy lecserélték a főszereplőt egy teljesen ismeretlen színésznőre – bár ezt még el tudtam volna nézni a filmnek.

Az indokolatlan és felesleges mészárlások unalmassá válnak a film során, és kábé a felétől már zavaróvá is – ráadásul folyamatosan azt éreztetik a nézőkkel, hogy itt nincsen tétje az ilyennek, hiszen a főszereplő annyira tökös, hogy mindenképpen megússza. Csakhogy Stella jellemét is sikerült eltolni egy olyan irányba, ami abszolút karakteridegen. Míg korábban egy kemény, de azért félelmet ismerő, és élet igenlő szereplő volt, addig ebben a filmben a hisztigép és a „meg akarok halni” végletek között mozgott.

Photography by Chris Large

Legszívesebben a sminkesek körmére is rácsapnék, ugyanis a korábban látott vámpírok még csak nem is hasonlítanak a Sötét napok vérszívóira, ugyanis utóbbiak inkább emlékeztetnek egy Vizi hullára, mint Drakula nemes utódaira. Azonban akad egy jó pontja is a filmnek, és az Lilith ábrázolása. Mia Kirshner szinte lubickolt szerepében, és egy olyan mindent tudó, és mindent látó kegyetlen és bölcs gyilkoló gép, akitől tényleg megrémül az ember. Számomra felfoghatatlan, hogy a Sötét napok miképpen tudta megalkotni az egyik legjobb vámpírkirálynőt a műfajban, miközben minden mást elszúrt – nem is kicsit.

30napsotetseg2.1

Bár próbálkoztak az alkotók azzal, hogy a sötét és kietlen táj helyett, immár a piszkos csatornákat érezze a néző szűknek, ezt azonban egy pillanatra sem sikerült elérniük. És ez bánt a filmmel kapcsolatban a leginkább, hogy kellő odafigyeléssel lehetett volna belőle egy jó alkotás is, ami lehet nem ér fel elődje magasságába, de legalább nem kéne szégyenkezni miatta. A Sötét napok bizony egy rossz film, így hát én is csak megrögzött (és hozzám hasonló) vámpírrajongóknak ajánlom.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..