Ami mégsem sült el jól – Wizard101

Eddig azt hittem, hogy csak az Aion, Wartune, Old Republic triumvirátus kellően pofátlan a pénzügyi, és egyéb dolgaiban, ám nemrég megismerkedtem egy olyan játékkal, ami minden értelemben letaglózott – ez a Wizard101.

 Wizard1011

Nem mondom, hogy egy eget rengetően jó játék, de mégis volt benne valami, ami megfogott – így nagy naivan neki is kezdtem a játéknak. Néhány előzetes kvíz kérdés után a kis mágusom máris bekerült a Death schoolba (vagyis nekromanta lettem, yuppí!), ami egyike a hét (négy elementális és három spirituális) kisorsolható iskolának, és fő képességeink is ez alapján bontakoznak ki. De mivel nem kötelezően csak a saját intézményünk vezetőjétől lehet idézhető lényeket szerezni, aztán ne lepődjünk meg, ha egy Life schoolos (kiknek elsődleges feladata a healelés, vagyis főként gyógyító szörnyekből áll a repertoárja) egy nagy damaget osztó küklopsszal támad – ami a Myth iskola egyik kezdeti legerősebb lénye – persze csak ha képes megidézni, mert hogy az nem mindig sikerül.

 Wizard1013

Ezt a kis iskolás témát leszámítva egy teljesen átlagos, mágusos MMORPG: van itt PvP, lakás, craftolás, és a questek sem a legbonyolultabb színvonalat ütik meg. A játék grafikája engem kísértetiesen emlékeztetett a WoW-ra, de megnyugodtam, hogy ennek a gamenek semmi köze a Blizzard munkásságához. Zene is, a maga kis középkori hangulatot teremtő jellegével teljesen átlagos, de hangulat szempontjából passzol is a játékhoz.

Wizard1012

Most hogy eddig szinte egy rossz szót sem ejtettem a Wizard101-ről – mivel alapvetően nem egy kidobnivaló játék –, így számomra is fáj, hogy a készítői mennyire pénzéhes görények. Egy példa erre: menetelek a kis necrommal, megkapom a main questem (!) újabb darabját, hogy beszélnem kell xyz-vel, egy helyen. Eddig nem is volt gond, mentem arra, amerre a kis nyíl irányított, ám amikor elértem a másik helyszínre átvivő kis alagúthoz, akkor ért a hidegzuhany: ugyanis ez egy „prémium” hely, ahova csak akkor mehetek, ha bizonyos mennyiségű koronát (itt ez a prémium pénz) fizetek – amit persze valódi pénzért kell megvenni. Másik lehetőség, hogy tag leszek, de annak meg nem kevés dollár az ára. Na, itt borult el végképp az agyam!

 Wizard1014

Még nem töröltem le a gépemről a Wizard101-et, mert hátha változtatnak a hozzáállásukon a készítők, de ez nálam akkor is rányomta a bélyeget a játékra. Értitek, még a nagyágyú Aion sem volt képes ekkora pofátlanságra! Oké, azért ott is van némi korlátozás a warehousolás és a tradelés területén, de hogy konkrétan azért nem vagyok képes fejlődni, mert nem vagyok hajlandó dellát köhögni érte, az több mint vérlázító.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

1 hozzászólás

  1. Az egyik legjobb játék, pedig sokat kipróbáltam már. Annyit tennék hozzá, hogy nem 4-3 az iskolák megoszlása, hanem 3-3-1. Tehát van három elementáris (tűz, jég, vihar) és három spirituális (élet, halál, mítosz). A egyensúly mágia egyik csoportba sem tartozik, aminek bizonyítéka, hogy nincs ellene pajzs, s prizmája sincs.
    A gyógyító szörnyek fogalmát nem tudom hova tenni. Az életmágusok erőssége valóban a gyógyítás, de nem a szörnyeivel. Van unikornisa, őrangyala, s még Bartleby, az legöregebb fa is segíti őket. Szörnyei pedig (szeráf, manó, Erdő Úr, Kentaur, …) nem gyógyítanak, hanem sebeznek. Vannak olyan magas szintű lapjai, amelyek valóban “kettő az egyben” képességgel bírnak: ilyen az Artúr Király és a Wings of Fate (sebez + gyógyít). A Hungry Catherpillar lap nem gyógyít, de egy 700 sebzést felfogó pajzsot ad.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..