Grafikafüggő gamer társaimat újra megbotránkoztatom az Elsword nevű MMORPG játékkal, ami a KOG Studios jóvoltából került egykoron az éterbe. Őszintén nem értem ezt az ódzkodást a grafikával szemben: ha a történet jó (márpedig itt elég érdekesre sikeredett), és a szereplők is megfelelőek, akkor simán lehet élvezni a játékot minden kinézeti sajátossága ellenére. De most, kezeket a billentyűre, indul a pofonpárbaj.

Elsword1

Eme 2007-ben készült játék számos szerveren és szolgáltatón keresztül terjed szét a világban (európai részeiért a Gameforge felelős), és hiába nem éri el a WoW vagy a LoL szintjét népszerűségben – ennek ellenére egy eléggé masszív és átlagot nézve nagyszámú rajongó és játékos táborral rendelkezik, amit meg is tudok érteni.

Elsword3

Történetünk egy másik, a KOG által készített játék, a Grand Chase folytatása, pár évszázad  időkülönbséggel. „Főhősünk”, Elsword (ki a játékban a kardforgató szerepét tölti be), küldetése az, hogy eltűnt nővérét, a szintén harcos Elesist keresi két társával, a mágus Aishaval és az elf íjásszal Renaval. De a történet nem csak ebben merül ki. A főhőst azért tettem idézőjelesen, mert a játékosnak így is az lesz a főszereplő (történetileg is), akit kezdetben választ, és az nem kötelezően a vörös hajú kis bugris lesz – példának okáért én a technika/mágia kombó erővel rendelkező, kissé kattant Add-ot választottam első harcosomnak.

Elsword5

Igen a kasztok a szokásosak (tank, dps, healer), de az újonnan behozottak, mondjuk az alapvetően lándzsával harcoló, de az őt megszálló démon miatt egyéb képességekkel is rendelkező Ara Haan, vagy a duóként szereplő Lu és Ciel, – de Add-ot vagy Eve-t is bátran ide sorolnám. Mind mind rendelkeznek egy alaperővel és késségekkel, de ugyanúgy megvannak bennük más kasztokra jellemző harcstílusok. Másik remek tény (és valóban jól elsült újítás), hogy bizonyos szinten, és bizonyos munkák (questek) végeztével a hősünk előtt ott a lehetőség, hogy egy magasabb szintű harcos váljon belőle. A Lu&Ciel párost leszámítva minden harcos előtt fejenként 3 út választható első részben, mind eltérő szakosodással, és a végső harcost is ez a választás fogja eldönteni – ugyanis innen már az utolsó alak csak az lehet, amit a másodikból következik.

Elsword4

Küldetésügyileg nagyon tetszik, hogy a dungeonokra nagyobb hangsúlyt fektettek a készítők (hogy pontos legyek, minden második főküldetés ott van), és bár ezek nehézsége szintje azért változó (normal, hard vagy expert), de nem olyan szívatósak – még ha csak egyedül mész neki, akkor sem. Örök a mondás: egy jó kombó és jó kezelés még a legerősebb ellent is térdre kényszeríti. A sima mobok meg, akikkel a városok közötti utakon találkozunk egyáltalán nem vészesek, sőt külön vannak olyan questek, ahol ilyen 200-300 darabot kell megölni belőlük.

Elsword2

Minden másban teljesen olyan, mint a többi MMO: van itt craftolás, mount és pet, továbbá a guildekbe való tömörülés és persze a PvP sem maradhat ki. Sokan azonban morognak a grafikája miatt, vagy éppen a dungeonoknál lévő „időbaki” miatt. Erre én még azt tudom mondani, hogy bocsánatos bűnök.

Elsword6

Minden a gamernek tudom ajánlani, aki nem kap idegbajt a grafikai kinézettől az Elswordot, mert egy érdekes, jó karakterekkel és jól működő újításokkal rendelkező kis MMORPG, ami remélem, hogy nem fog a Vanguard vagy a Nadirim sorsára jutni.

Szerző

Hanama
Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

One thought on “A chibik lázadása – Elsword”

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .