Vannak jó sci-fi sorozatok, amik komoly társadalomkritikát tartalmaznak, komplex és sokrétű karaktereket mozgatnak, miközben ügyelnek a látványvilágra, a morálra és tanulságokra okítják a nézőket. Nos, a Cleopatra 2525 nem egy ilyen sci-fi sorozat, sőt igazából sci-finek sem merném kategorikusan kijelenteni, ám ennek a tingli-tangli show-nak az érdemeit nem lehet elvitatni: színes, jócsajos, nagypuskás high-tech beszámoló következik.
Cleo (Jennifer Sky) táncosnői babérokról álmodott, ezért pedig hajlandó volt szépészeti műtétnek alávetnie magát, ám arra nem számított, hogy a beavatkozás balul sül el, őt pedig lefagyasztják a huszadik század végén, majd jó ötszáz évvel később arra ébresztik fel, hogy kivették az egyik veséjét, az emberiség elbukott, és a föld alá kényszerült, míg a felszínt gyilkos robotok uralják. Az említett vese Sarge-hoz (Victoria Pratt) került, aki társával, Hellel (Gina Torres) azért küzdenek, hogy a felszín alól beszivárgó, ember alakú robotokat kiiktassák, illetve az emberiség egy szép napon visszafoglalhassa a bolygó felszínét.
Cleo csatlakozik hozzájuk, megtanulja használni az ötszáz év alatt komoly fejlődést mutatott technikai kütyüket és fegyvereket, miközben összebarátkozik a lányok által semlegesített és most hasznos segítőtársként funkcionáló robottal, Mauserrel (Patrick Kake), miközben a lányok egy különleges hangtól kapnak utasításokat.
Már a kezdeti történet is megannyi ellentmondást mutat fel, és a két évad alatt összehozott, huszonnyolc epizód sem lesz kevésbé kusza vagy logikai ellentmondásba keveredő, ám ha valaki (és ha nekem sikerült, akkor másnak is fog) túl tud lépni a csacskaságokon, akkor egy igen szórakoztató műsort kap kézhez, ismerős színészekkel. Gina Torres még bőven a Firefly előtt szegődött el eme produkcióhoz, így talán meg lehet bocsátani neki – vagy a stylistnak – azokért a copfokért.
A Cleopatra 2525 karakterei nem sok személyiségfejlődést mutatnak fel, de azért az alkotók igyekeztek többsíkú karakterekké formálni őket – nem sok sikerrel, de legalább tényleg megpróbálták. A mindig dühösnek mutatkozó Sarge (akinek természetesen nem ez az eredeti neve), valójában egy szörnyű családi titkot őriz, amit még Hel elől is rejteget, ám mikor az idő azt kívánja, akkor felfedi ezt a titkot, és jó baráthoz illően, Hel megérti őt. Cleo a sorozat elején egy buta kis fruska, ám a harcokban bizony edzettebbé válik, és a többiek érdekében visszatér régi, huszadik századi szakmájához is.
Amit viszont el kell ismerni a sorozat alkotóinak az a szürreális látványvilág és a színes okos használata. A földalatti élet úgy vált high-tech-é, hogy közben megmaradt koszos és sötét, eközben pedig az ötszáz év óta bezárva lévő emberiség elméje is kissé megbomlott, és egyre-másra hozzák létre a genetikailag furább lényeket, csupán a hecc kedvéért. Természetesen az epizódokban látható digitális technika hagy némi kívánnivalót maga után, de bocsássuk ezt meg egy 2000-es években készült sorozatnak.
A Cleopatra 2525 egy könnyed délutáni szórakozás azoknak a sci-fiseknek, akik már mindent láttak, és hajlandóak félretenni ez előítéletüket. Környezettudatos egyéneknek pedig egyenesen kötelező a show, ahol a legkomolyabb bolygó megóvási rendszert dobta be az egyik szereplő.
Szerző
