Már sokszor felhoztam szép, de gyászos példaként  a Nadirim nevű, nagyrészben magyar fejlesztésű MMORPG játékot, ami immár lassacskán három éve került bezárásra, de feledésbe nem merült a játékos közösségben. Meséljünk hát az ezeregy éjszakáról gonosz dzsinnel és démonokkal karöltve.

Nadirim1

A történet azzal indít, hogy egy férfi megtalál egy lámpát, benne egy hatalmas erejű dzsinnel akivel alkut köt: teljesíti a férfi kívánságát, cserébe azonban ő is egy vele egyenértékű dolgot kér. Az alku megköttetett, és az egyszerű vándor hirtelen egy királyság uralkodója lesz. Minden szép és jó, de csak nappal ugyanis a dzsinn az alku ráeső része miatt, minden éjszaka jön a hordáival és lerombolják azt, amit a királyság lakosai felépítenek nappal. És ez így megy hosszú ideig, ám a király, ki kitanulta a mágia művészetét elhozza a soha le nem menő napot – de sajnos az életével fizet érte. Uralkodó híján az emberek csak az általunk irányított hősben találják meg újra a reményt, miközben a sötétség kezd átszivárogni a nap csóvái között.

Nadirim5

Már maga a történet is hívogató, akárcsak a sokak által dicsért zene vagy a nem a legfejlettebb, de szemet gyönyörködtető grafikai megoldások is mind-mind azt az érzetet keltették bennünk, hogy hős harcosként/bölcsként/tolvajként járkálunk a három nagyváros között, hogy segítünk az embereknek és a próféciának eleget téve mi legyünk azok, akik elhozzák a békével telt éjszakát.

Nadirim4

A Nadirim világa, elsőre ugyan nem tűnhet nagynak, de higgyétek el, nem kevés morgás volt akkor, amikor elfogyott az erőt jelentő harci pont és ez pont a nagy bossfight előtt következett be, hogy még véletlenül se tudd magad egyből rávetni az ellenre. Ha már harc: a rendszer maga körökre osztott, mindkét fél egyszeri lépés és támadási lehetőséggel – a kedves játékosnak meg nagyon nagy segítség tudott lenni egy adott hűséges lény, aki az ő oldalát erősíti (jó dzsinnek, stb.).

Nadirim2

Minden egyedisége ellenére eme kis játékot nagyon csúnyán elérte a végzete. A pontos okokat nem tudom, a tippelési esélyeim is csak a megcsappant anyagi/játékosi számok közé rekedtek. A lényeg az, hogy egy igazán érdekes és értékes játék került le a palettáról, ami sajnálatos, de manapság ez szinte már mindennapos számba megy.

Nadirim6

Elnézést  is a cikkem rövidsége miatt, de már az én emlékképeim is homályosabbak az elvárhatótól, mégis jóleső érzés írni róla, annyi eltelt idő után.

Szerző

Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

One thought on “A le nem nyugvó nap földje – Nadirim”

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .