Mostanában  kétfajta játék fog meg a bunyósok mellett: a zombis poszt-apokaliptikus vagy a sima poszt-apokaliptikus. Előbbire jó példa a No More Room in Hell, utóbbira meg e cikk tárgya, a Fallen Earth nevezetű játék, ami sokadik pillantásra is olyan, mintha a GTA és a Fallout szerelemgyereke lenne a DayZ grafikájával.

Fallen Earth1

A játék története a szokásos mederben indul: hatalmas globális ellentétek, egy frissen kialakult betegség, végül atomháború. Az  dolog onnan indul, hogy a karakterünk nem teljesen normális ember, hanem egy klón, akinek a lelke így, mondhatni, a technológia által „képes örökké élni”. Ám ezzel annyi gond van, hogy az a hely, ahol felébredünk (a Hoover-gát) elesik egy másik konfliktusban, ennek meg röviden annyi lesz a következménye, hogy a klónok sorsa is halál lesz, hacsak meg nem lelik az alpha klón –t, akinek a DNS-éből kinyert adatok újra vissza tudják adni a halhatatlanságot.

Fallen Earth3

Igen, kissé sablonos a kezdet, de a belőle kialakult koncepció nekem nagyon tetszett. Eleve már az a klón téma ötletes, főleg az ebből kialakult társadalmi ellentétek – hiszen nem mindenki lát szívesen a közelében egy „mesterséges embert”. A képesség választék, legyenek azok a craft-al vagy a mutáns képességekkel kapcsolatosak, külön megérnek egy tapsot. Kevés MMO-ban szeretem készíteni a dolgokat, mert vagy drága, vagy nehéz stb. – itt egyáltalán nem vészes. A mindennapi eszközöktől kezdve a gyógyszereken át a nehézfegyverekig a táborral bezárólag bármit lehet készíteni, ha van elegendő alapanyag hozzá – és azt nem annyira nehéz megszerezni. A legtöbb dolgot a természetben megtaláljuk, másokat árusoknál tudunk megvenni viszonylag jó áron.

Fallen Earth6

Skillek tekintetében is hasonló a felállás: van, aminek a könyvét mi is meg tudjuk csinálni papírból és tollból, de ha nincs kedvünk ezzel szöszölni, akkor megvehetjük ezeket is. Árusokból meg annyi van egy adott városban, mint égen a csillag, úgyhogy nem kell észt vesztve rohangálni, hogy merre lehetnek. A térképen eleinte nehéz kiigazodni, de ahogy egyre messzebb és messzebb kerülsz el a kiindulási helyedtől, majd annál jobban megszokod – meg jobban fogod értékelni azt, hogyha felismersz egy helyet, és onnan már tudod, hogy merre hány méter.

Fallen Earth2

Igen, az OW-je ennek a játéknak nem kicsi, messzebbre én is csak hűséges mountom (ami egy ló)  segítségével merészkedem a haramiák, a fertőzött Blade Dancerek, vagy a nem éppen kedves élővilág miatt – mert a jövő Amerikája kicsit sem barátságos. Hat nagy frakció van a játékban (plusz a különféle cégek és városok), akikhez csatlakozhatunk, vagy éppen rivalizálhatunk küldetésteljesítés közben.

Fallen Earth5

Nem véletlenül mondtam, hogy kiknek is a szerelemgyereke a Fallen Earth, de azt sem tudom megkerülni, hogy kinézetét egy bizonyos harmadik féltől kapta: a karakter kinézet még nem vészes, ellenben a házaké kissé zavaró, valamint a tájgrafika is hagy némi kivetnivalót maga után – vagyis, aki erre marha érzékeny, az messze el fogja kerülni ezt a kis nyalánkságot.

Fallen Earth4

Én csak ajánlani tudom a Fallen Earth-et: kalandos, szórakoztató, és remek időtöltés, akár haverokkal, akár magányos farkasként ugrik neki az ember.

Szerző

Hanama
Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

3 thoughts on “Menetelés a nagyvilágba – Fallen Earth”

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .