Szeretem azt, amikor egy MMO próbálkozik valami új, az átlagtól eltérő dologgal kitörni a középszerűségből, attól viszont a hajam szála égnek áll, amikor érződik a próbálkozás, de nem sikerül. Nos, erre a Cabal Online névre keresztelt szerepjáték egyetemes példa.
Játékunk története szerint a CABAL maga a rossz, aki az ismert (és már korábban egyszer végiggyalult) világ újratervezésében gondolkodik. Ez ellen persze fellép az általunk irányított hős, aki különféle különleges képességek és tonnányi szörny megölés után már méltó ellenfélként fog a sötétség veszedelmesebb teremtményei ellen küzdeni. Eddig semmi újat nem mondtam ugye?
Néha már azon gondolkodom, hogy nemes egyszerűséggel kihagyom az MMORPG-nél lévő történeti leírást, hiszen a legtöbb úgyis egy kaptafára megy (tisztelet a kivételnek), de mivel az alapsablon hiába ugyanaz, a keret változó, így mégis le kell pötyögnöm a kötelező köröket a Cabal Online-ról is. Ami elsőre érdekesnek tűnt, az az alapkasztok mellett megjelenő hibrid erőkkel rendelkező osztályok (force blader, force archer), akik a normális fizikai támadások mellett mágiával is odapiszkítanak az ellennek – persze ellenszolgáltatásként kettős fejlesztés szükséges náluk képességek szempontjából. Második pipát a mágus kaszt erejének jobb kihasználásáért gyűjti be a Cabal: ugyanis itt dupla orbot használnak elsősorban a wizardok, ezzel sokszor képesek egy időben két varázslattal is támadni, ami lényegesen növeli a túlélési esélyeket.
De mielőtt még azt gondolná a kedves olvasó, hogy ez egy jó és érdekes MMO, hát akkor nagyon téved. Az irányítás úgy ahogy van zavaró, és az esetleges átállításokkal csak még borzalmasabb lesz, a karakter minden kis falevélben képes felakadni – hadd ne mondjam, hogy ez mennyire hiányzik egy esetleges harc közben. Másik nagy probléma az a játék kinézetéből ered: igaz, én nem vagyok egy grafika függő, nincsenek nagy elvárásaim, de egy olyan játék amire nagy pecséttel rányomták azt, hogy forradalmi, az ne nézzen már úgy ki, mint amit a kutya megrágott.
Harmadik és egyben legnagyobb hibája a Cabal Online-nak, az az, hogy szimplán unalmas. Ha nem kellett volna róla cikket írni, akkor tíz perccel a kezdés után töröltem is volna az egészet. Történetügyileg semmi újat nem tud felmutatni, a legtöbb játékos akivel találkoztam azok vagy csak árulni jöttek fel, vagy címeres trollok – tehát a játékos környezet sem a legmegfelelőbb.
Régen mondtam ilyet MMO-ról, de ezt csak az próbálja ki, akinek a minimálisnál is minimálisabbak az igényei és képesek már annak is örülni, hogy egy másik szerepjátékba kezdtek bele – a többiek meg tartsák meg a kötelező öt méter távolságot a Cabal Online-tól.
Szerző
