Pilotmustra: A.P.B. – Hard Reset

Kicsit megkésve ugyan, de hozzuk a Fox új krimisorozatának, az A.P.B.-nek értékelését, ami, hát, elsőre elég vegyes érzelmeket hagyott bennem.

Gideon Reeves (Justin Kirk), a kissé felelőtlen és narcisztikus technológiai iparmágnás, útban hazafelé egy termékbemutatójáról úgy dönt, megállítja limunzinját Chicago egyik rosszabb hírű körzetében, hogy cigarettát vegyen – a röpke kitérőnek azonban egy fegyveres rablás vet véget, amiben Gideon legjobb barátja, a segítségére siető Sully az életét veszíti. Mikor Gideon szembesül azzal, hogy az emberhiány és az alulfelszereltség miatt mennyi tehetetlen a nyomozásban illetékes rendőrségi körzet, a férfi merész lépésre szánja el magát: sarokba szorítja a város polgármesterét, és pénzt nem sajnálva átveszi a rendőrőrsöt. Amit aztán asszistense, Ada (Caitlin Stasey), valamint rengeteg hightech-kütyü segítségével modernizál. Csakhogy a technológia nem minden – a nyomozáshoz emberekre, tapasztalt zsaruk is szükség van. Ezért Gideon Theresa Murphy (Natalie Martinez) rendőrnőre – arra az egy emberre, aki első ottjártakor némi szimpátiát mutatott irányába – bízza, hogy megtalálja legjobb barátja gyilkosát.

Szóval adott egy fapados Tony Stark, aki köré épül egy Harmadik műszak/Bűnös Chicago–tipikus krimisorozat kombó, némi sci-fi beütéssel. Azonban a szériát mégsem nevezném sci-finek, hiszen semmi olyan technológia nem jelenik meg benne – a főszereplők főleg androidos applikációkkal, drónokkal, meg kissé felturbózott járművekkel operálnak –, ami igazából ma nem lenne elérhető. Úgyhogy tudomány van, fantasztikum nincs.

Ami pedig magát a történetet illeti – nos, az alapötletből ki lehetett volna hozni egy tök jó filmet. A tragédia drasztikus lépésekre készteti a milliárdost, aki pénzt nem kímélve létrehoz egy hipermodern rendőrőrsöt, azonban rá kell jönnie, hogy a gépek nem helyettesíthetik az embereket. És amikor erre rájön, a szexi nyomozónő segítségével el is kapja barátja gyilkosát. Ez így tök jó. Az A.P.B.-vel azonban az a baj, hogy mindez már a pilotban megtörténik, és ezt követően Gideonnak nem sok motivációja marad.

Ő azonban marad az őrsön. Nem csak szimplán pénzeli tovább, hanem valami rejtélyes okból kifolyólag folyton ott lóg, és egyik napról a másikra rakja össze az újabb gépeket. Meg terepre is kimegy. Mert miért ne – az a baj, hogy a többi ilyen szériánál, amiben egy „hobbinyomozó” az egyik főszereplő, mindig van valami jó kifogás, hogy az illető miért követi a detektív(nő)t – lásd pl. Castle. Itt viszont nincs ilyen indok. Gideon egyszerűen csak ott van, mintha többé már nem is lenne egy multi feje.

Ráadásul az epizódonkénti sztorik – ugyanis ahogy ezt a cikket írom, már a második részt is láttam – elég gyengécskék, ráadásul picit hatásvadászok is. Ugyanis az egy dolog, hogy a pilot első öt percében már kis is nyírják a fekete csávót (tuti, ha jobban belemennék a témába, találnék pár rasszistázó kritikát), a második részben már jön is a nehéztűzérség: egy kisebbségi kislány (nem tudtam eldönteni, hogy latina, néger, vagy félvér) és egy kutya is megsérül. A nyomozás pedig enyhén szólva lagymatag.

Ugyanakkor viszont valahogy mégis van az egészben potenciál. Murphy nem is rossz, és van még pár rendőr az őrsön, akikre érdemes odafigyelni. Sőt, nekem Ada is tetszett, bár lehet, hogy csak azért, mert a színésznő korábban a Reignben játszott, és az ismerős arc vonz.

De összességében… nem tudom, mit tudnának hosszú távon kihozni ebből a koncepcióból. Szerintem nem sokat. De addig is el lehet nézegetni.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.