Halálos iramban 8

Avagy hányadik rókabőrt lehet még lehúzni erről? Én már jópár résszel ezelőtt is azt gondoltam, hogy az utolsót, de mindig volt még egy és még egy. Ismerjük a műfajt, minden hibáját, az egyetlen dolgot, amire épít, de meg kel hagyni ez a folyamatos újabb és újabb részek kreálása még mindig nem kínos.

Lássuk a sztorit: Dom (Vin Diesel) Kubában sütteti a hasát és arcoskodik kocsikkal nászút gyanánt, amikor hirtelen felbukkan a titokzatos Ciper (Charlize Theron), és azt akarja, hogy dolgozzon neki. Erre pedig rá is kényszeríti valami el nem árult okkal, amivel a híres tesztoszteronbomba úgy táncol, ahogy ő fütyül, és az állandóan emlegetett családja ellen fordul. A csapat azonban nem hagyja ezt annyiban, és neki is vágnak a lehetetlennek, hogy megállítsák az egyetlen megállíthatatlan szuperférfit a földön. Ehhez persze erősítésre van szükség, és ki más lenne erre legalkalmasabb, mint Deckard Shaw (Jason Statham). Igen, ez az a hapsi, aki az előző részben még jól ki akarta őket nyírni. Kiberbűnözők, világuralom, atomtengeralattjáró, elektromos áramot hullámban kikapcsoló szuperszerkentyű, izzadságtól duzzadó izmok és persze a lényeg, kocsik.

A Halálos iramban széria attól élvezhető, hogy senki nem akarja komolyan venni. Kemény csávók, szexi csajok és a legkirályabb kocsik, alapkellékek, de senki nem vár tőle semmi olyat, aminek súlya van. Ebben a részben azonban mindent nagyon túltoltak, mert beleraktak egy igen nehéz, kemény és durva helyzetet, amivel lehetett volna mit kezdeni. Ám az egész sztorival nem foglalkoztak annyit, mint egy erőfitoktató dobálózós jelenettel. Megpróbálja komolyan venni magát, aztán tesz az egészre, mert az sokkal fontosabb, hogy tűz-és robbanásálló, betonasztalokat kitépő szuperférfiakat gyártsanak. Erre még rátesz egy lapáttal, hogy értelmes párbeszédeket szinte egyáltalán nem találunk benne, helyette mindenki csak nagyon keményeket szól be a másiknak, akivel aztán puszipajtásoskodik. De nekem a legzavaróbb mégis Shaw történetbeli helye volt. Hogyan? Hogyan tudják elintézni az egészet egy félórás anyázással, mikor az előző két részben végig ellene és az öccse ellen harcoltak, és miattuk halt meg a “család” két tagja is? Ezen is lehetett volna még dolgozni, ha mondjuk kevesebb munkát ölnek abba, hogy autókat dobáljanak ki épületekből.

A látvány viszont még mindig fantasztikus, persze tele olyan dolgokkal amik totál lehetetlenek, de azért tényleg nagyon jól néznek ki. A kocsik még mindig királyak, akció akció hátán és valljuk be, ha nem várunk komolyságot, akkor csak jó dolgok maradnak. Vagányság és lenyűgöző látványvilág, ami összetörhet, az össze is törik, ami felrobbanhat, az fel is robban. És valljuk be, a néha már soknak érzett poénok is tök jók, és habár a sztori drámai akart lenni, a viccelődéseket nem csökkentették, ami nagyon jót tett az egésznek.

Hatalmas plusszpont a filmnek, hogy háttérszépítés gyanánt alkalmazott hölgyikéket csak egy jelenetben látunk, azt is a film legelején. Helen Miller habár alig szerepel, nekem abszolút kedvenc, talán ő a egyetlen karakter, aki görbe tükröt képes állítani az egész mizéria elé, pedig összesen körülbelül három mondata van.

Összefoglalva azt tudnám mondani, hogy aki szerette az előző filmeket, az ezt imádni fogja, megvan benne minden, amiért az előző hetet szeretni lehetett, csak még jobban. Ne keressünk benne logikát, és tekintsünk el amellett, hogy megpróbált komoly lenni, és nagyon élvezni fogjuk!

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.