Így harcoljon a sárkányod – Dragon’s Prophet

Már korábban is találkoztam a Runewaker Entertainment nevével az általuk fejlesztett Runes and Magic nevű mmorpg kapcsán, de cikkünk mai alanya nem ez a játékuk lesz, hanem a kicsit véresebb és sokkal több árulással teli “így tanítsd harcolni a sárkányod” szerepjáték, a Dragon’s Prophet.

Az általunk négy kasztból (Guardian, Ranger, Sorcerer, Oracle) kiválasztott hős, az Osira egy olyan személy, aki képes még megérteni a sárkányok nyelvét és képes megszelídíteni őket. Ez a képesség pont kapóra is jön, ugyanis a gonoszak a Shax-ok és a korábban hasonló osiraként működő marauderek célja, hogy visszahozzák az életbe a gonosz sárkányokat, akik egyszer már okoztak világégést. Az út nem kicsit hosszú, vérrel és árulással teli, mégis hős társainkkal (igen, a sárkányokkal) az oldalunkon sokkal könnyebb a cél elérése.

Mindig, amikor már kezdem azt hinni, hogy egy mmorpg nem képes nekem újat mutatni, akkor ugranak be az éterbe olyanok, mint a Dragon’s Prophet. Persze minden kis mozzanatát lehetne valamelyik másikhoz hasonlítani – az auto terület harcokba való belépéstől kezdve a felszereléseken át, egészen a craftolásig az auto targetinggel bezárólag -, de valahogy a Dragon’s Prophetben is megvan az pici szikra, ami kiemeli a többiből. Nálam ez a kis szikra (a harci stílus mellett) egyértelműen a sárkányok! Bár némelyik kinézetéről nem tudnám megmondani, hogy tényleg sárkányok, de elhisszük a készítőknek. Sokat lehet belőlük fogni, de keveset lehet sajnos tárolni, és az erősebbeket bizony csak hosszú és véres dungeon csaták árán, vagy sokkal könnyebben a marketben lehet megvenni és utána kikölteni.

Az eléggé költséges, ám megtérülő házrendszernek köszönhetően több sárkánytojást is tudunk egyszerre költeni, illetve a fejleszthető baráti rendszer segítségével kölcsönösen tudunk segíteni viszonylag vérszegény létszámú, de annál jobb tudással rendelkező játékostársainknak – legalábbis az angol nyelvű szerveren, ahol már összehozott egy magyar guildel a chat világa, de érthető okokból nem léptem be.

Ázsiai fejlesztésű játék lévén nem maradhatunk ki az árulások hosszú sorából, ugyanis szinte nincsen olyan story quest, ahol nem éppen az akar hátba szúrni, akinek pár perccel korábban mentettük meg az életét – olyan érzésem volt tőle, mint amikor Cartman a Walmart oldalára áll. A Blade&Soul és a Swordman Online miatti nevelés miatt azonban ez már meg sem lep, csak begyűjtöm a díjat és ugrok is a következő küldetésre. Igen, hosszútávon már kissé laposnak és erőltetettnek lehet érezni a játékot, de valljuk be – melyiket nem?

A grafika szép (a sárkányoknál legalábbis), bár az kissé zavaró, hogy az npc-k egymás klónjai, a küldetéseknél még előfordulnak néha kisebb bug-ok, a gyors mob visszatérésre már nem mondok semmit sem.

A Dragon’s Prophet egy érdekes és szerethető játék – még ha nem is mérföldkő -, de egy próbát megér, elsősorban a tapasztaltabb játékosok kezében, akik félelem nélkül ugranak le egy sárkányról az ellenséges mobtenger közepébe.

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.