
Aki huzamosabb ideje követi a blogot az tudja, hogy mind játék, mind sorozat és film vonulaton vendigo módjára ugrok mindenre, ami horror így kapva-kaptam az alkalmon , mikor ráakadtam a már véglegesen ingyenesen játszható, az összes horror elemet magában hordozó Secret World Legends-re.
Nos, a főleg H.P. Lovecraft univerzumát alapul vevő MMORPG kezdetén kiválaszthatjuk a kilenc kezdő osztály közül, hogy meghatározzuk alapvető képességeinket, majd ezek után még egy újabb válaszút érkezik elénk: három játszható frakció van a Secret World Legends-ben (Illuminati, Templars és a Chaos Dragon), akik mind kétes szándékúak és radikálisak a saját területükön – és természetesen gyűlölik egymást -, de a céljuk mégis közös. Ugyanis rossz eljövetelének az is a kezdetét jelzi, hogy karakterünk megszerzi eleinte eléggé kontrollálhatatlan erejét, majd mikor nagyjából ura lesz ennek az erőnek, furcsa rémálmok kezdik kísérteni, de ez még csak előétel egy sokkal nagyobb és véresebb harcnak.
Eddig azt hittem történet ügyileg már nem tudnak nekem újat mutatni – be kell vallanom, tévedtem. Az alaphelyzet bár pörög, mint a bugócsiga, azért kellően hagy időt a történet(ek) kibontakozására, amik puzzle módjára alkotják a nagy egészt. Jó példa erre az első hosszabb történetívnek helyszínt adó Kingsmouth városa és annak környéke, ahol egy hatalmas erejű átok miatt a holtak visszatértek a sírból, és az élőkre fáj a foguk. Természetesen az általunk irányított hősnek kell megtalálnia a háttérben polip módjára mozgó szálakat, és a persze azoknak a forrását, hogy élő és élőhalott is békében maradhasson végre.
A játékmenetben lévő questek a többi mmo-hoz hasonló jelleggel rendelkeznek (szállítás, kiiktatás, nyomozás), de vannak olyan darabok, amiknél már nem is azt érzem, hogy egy szerepjátékkal játszom, hanem a Tomb Raider egyik újabb darabjával. Eldugott helyek, megfejteni való rejtvények és cseles csapdák szegélyezik utunkat, és vannak olyan küldetések – nem vicc -, hogy bizony a válaszért a mindenki által szeretett online keresőprogramot kell felcsapni. Ez pedig nem annak a jele, hogy a játékos nem jártas a horror világban, hanem az adott kódot például nem lehet fellelni a játék egyik kis eldugott papírfecnijén sem – ebből pedig van egy pár.
Harcrendszerben és képességfejlesztésben elég érdekes vizekre evezett a Secret World Legends, ugyanis bár az alaposztálynak megvannak a maga sajátos képességei (példának okáért az én varázslóm a damage osztásért felel), de az eltanulható fegyverek, valamint az elsődleges és másodlagos kialakítás miatt nagyon jó hibrid megoldásokat lehet kieszközölni. Így lehet az, hogy én magusként shotgunnal rohangászok és pörkölök oda az ellenfélnek, de láttam már katanával vagdalkozó Warlockot is – akik itt meglepő módon itt a gyógyításért felelősek.
Eddig minden szépet és jót elmondtam erről a játékról, de az igazi desszert még hátra van: az utalások! Egek fura ura, szinte minden létező horrorfilm (Rémálom az Elm-utcában, A Köd) könyv és játékbéli mozzanat, cím vagy mondat fellelhető benne. Szerencsére nem csak ebből a kategóriából választottak ki apróbb elszórt kis morzsákat, hanem olykor a fantasy és a sci-fi (“kék kezek”) elemeket is tettek bele.
Nincs mi ezen szépíteni, engem megvett kilóra a Secret World Legends. Jó az alapötlet, a kivitelezés és közel tökéletes (nincsen olyan, hogy bug nélküli játék), egy dolog van, amit sajnálok ez pedig a vérszegény játékosközösség. Persze így százalékosan kevesebb a troll is, de a kis bevételű játékok tudjuk hogyan járnak idővel.
Szerző
