Hallatlan Halhatatlanok – Skyforge

Túl sok az érdekes szerepjáték, és túl kevés az az idő, amit rá lehet szánni arra, hogy válogatott hőseinkkel kalandozzunk a világban. Érdekes módon azonban a Skyforge névre keresztelt mmo egyszerre kellően dinamikus, és nem is vesz el olyan sok időt – legalábbis egyenlőre.

Nos, a játék története remekül indít; az általunk megalkotott karakter egy sima kommandó szerű alakulat tagja. Céljuk kimenteni egy város megmaradt lakosságát, míg az egyik Immortal megérkezik, hogy leszámoljon a rosszakkal. Hősünk azonban tuti bal lábbal kelt aznap, ugyanis az alap mozdulatok elsajátítása után megérkezik egy aktuális gonosz, és nemes egyszerűséggel végez a karakterünkkel, aki aztán – micsoda szerencse – kiderül, hogy ő egy Immortal, és innentől jönnek majd a még nagyobb harcok és izzasztóbb ellenfelek.

Akiket szó szerint minden, a játékban fellelhető osztállyal eltudunk verni, mert – és lehet, hogy a fejlesztők ezzel kompenzálják azt, hogy csak egy karakterünk lehet – itt nincs olyan, hogy a játék elején kiválasztunk egy kasztot és azzal verjük pépesre az ellenfelet, hanem akár még egy harcon belül is válthatunk az osztályok között, attól függően, hogy az adott pályán melyik az előnyösebb. Eleinte csak három kaszt áll rendelkezésünkre, de később fellehet szabadítani az összes többit, ezáltal végül tizennégy különféle harcstílusban mutathatjuk meg a játékvilágnak, hogy ki itt a legény – vagy éppen lány – a gáton.

Ha meg kéne határoznom, hogy milyen típusú szerepjátékok felé húz inkább a játék, akkor meglennék lőve, mert a részben dungeon, részben nyitott világú pályái a Dungeons&Dragons Online és a Neverwinter felállására emlékezetnek, kinézetben leginkább a Blade&Soul-t juttatta eszembe, a képességek használata azonban olyan, mintha egy telefonos játék lenne – csak éppen a gépen fut. Szokásos szintlépés sincs, ahogy haladunk, gonoszakat ölünk és ártatlanokat mentünk meg, úgy nő a presztízsünk, és minél nagyobb, annál több pályán kamatoztathatjuk tudásunkat, és a megmentett személyek száma is csak növeli befolyásunkat és hatalmunkat.

De itt még nem állt meg a furcsaságok sora; vannak különféle guildek és  a mountok sem maradhatnak le egy ilyen kaliberű játéknál, azonban nincs kimondottan craftolás , a legtöbb dolgot meglehet venni, nincs housing és a teleportáló rendszer is hagy némi kívánnivalót maga után. De még ezekre is azt tudom mondani, hogy maga a játékélmény képes ezeket a dolgokat elfeledtetni.

A Skyforge egy igazán egyedi darab, több szempontból is az mmo-k között. Átvesz, mixel vagy éppen teljesen elhagyja a megszokott a dolgokat, hogy aztán olyanokkal rukkoljon elő, ami vagy elnyeri a játékosok szívét, vagy kilométerekre elűzi őket. Ez a pengeélen táncolás eddig jól ment, de kíváncsi vagyok, hogy mit fog ennek a játéknak tartogatni a jövő.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

1 hozzászólás

  1. Visszajelzés:Hősök leszünk a hősök érdekében - Path of Exile | Watchaholics

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..