Avagy nézd meg a trailer videót és ámulj, de utána ne csodálkozz, ha teljesen mást kapsz. Így voltam a Revelation Online irányába is, ami egyszerre akart nagyon sok minden lenni, és mégis megmaradt a középrészlegen.


Pedig nem építkezik rossz alapokból a NetEase játéka: a világ amit megalkottak a készítők eléggé a Blade and Soul-ra  ám koránt sem annyira drámai, mint a korábban említett. Egy kis tengerparti falu lakója az általunk létrehozott karakter, aki miután megkapja a helyi tengeristen áldását – és kötelezően lepofoz pár rosszarcút – egy Akuta nevű démonvadász oldalán elindul világot látni. Vagyis a kötelező alap megvan, de akkor milyen érdekességgel szolgál a mellé lévő köret?

Sajnos nem sok újdonsággal kecsegtet nekünk ez az MMORPG: a Revelation Online sajnos beleesett abba a csapdába, hogy próbált az ismert darabokból (BnS, Tera) olyan elemeket átvenni, amiket jónak érezték, és azokon még egy kicsit formálni, hogy egyedinek hassanak – mondanom se kell, hogy ez nagyon nem sikerült. A grafika (elsősorban a karakterkinézet és a képességek) hiába szépek, ha maga a harcrendszer kiszámítható és ennél fogva nagyon hamar megunható, a fő történetszál nem rossz (csak kiszámítható), és az nagyon idegesítő tud lenni, hogy a fő küldetések mellett alig van valami más quest, amivel lehetne fejlődni – és nem pvp vagy nagyon nehéz dungeon-ös.

Két dolgot ellenben nagyon jól tudnak megalkotni a fejlesztők: ebből az egyik a craft rendszer, ami a hasznossága mellett még jól is lett összeállítva; a másik pedig az NPC-k és a velük való interakciók. A karakterek miatt tudunk meg többet a világról, a benne élő népekről és frakciókról, és hogy milyen jövőt is írt meg karakterünknek a végzet. De azt kell mondjam, hogy ennyi sajnos nagyon nem elég manapság ahhoz, hogy egy szerepjáték huzamosabb ideig bírja az éterben. Bár, ha a Scarlet Blade több évet kihúzott – ki tudja.

Igazából, akkor járta volna jól a készítők, ha telefonra készítik el először a játék – mint ahogy azt tették a Crusaders of Light alkotói – és csak az ott kapott visszajelzések alapján ugrottak volna neki a többi platformos megoldásnak. Mert így, jelenlegi állapotában a Revelation Online egy nagyon felejtős, újdonságot felmutatni nem képes szerepjáték csak.

Szerző

Hanama
Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .