Revelation Online

Avagy nézd meg a trailer videót és ámulj, de utána ne csodálkozz, ha teljesen mást kapsz. Így voltam a Revelation Online irányába is, ami egyszerre akart nagyon sok minden lenni, és mégis megmaradt a középrészlegen.


Pedig nem építkezik rossz alapokból a NetEase játéka: a világ amit megalkottak a készítők eléggé a Blade and Soul-ra  ám koránt sem annyira drámai, mint a korábban említett. Egy kis tengerparti falu lakója az általunk létrehozott karakter, aki miután megkapja a helyi tengeristen áldását – és kötelezően lepofoz pár rosszarcút – egy Akuta nevű démonvadász oldalán elindul világot látni. Vagyis a kötelező alap megvan, de akkor milyen érdekességgel szolgál a mellé lévő köret?

Sajnos nem sok újdonsággal kecsegtet nekünk ez az MMORPG: a Revelation Online sajnos beleesett abba a csapdába, hogy próbált az ismert darabokból (BnS, Tera) olyan elemeket átvenni, amiket jónak érezték, és azokon még egy kicsit formálni, hogy egyedinek hassanak – mondanom se kell, hogy ez nagyon nem sikerült. A grafika (elsősorban a karakterkinézet és a képességek) hiába szépek, ha maga a harcrendszer kiszámítható és ennél fogva nagyon hamar megunható, a fő történetszál nem rossz (csak kiszámítható), és az nagyon idegesítő tud lenni, hogy a fő küldetések mellett alig van valami más quest, amivel lehetne fejlődni – és nem pvp vagy nagyon nehéz dungeon-ös.

Két dolgot ellenben nagyon jól tudnak megalkotni a fejlesztők: ebből az egyik a craft rendszer, ami a hasznossága mellett még jól is lett összeállítva; a másik pedig az NPC-k és a velük való interakciók. A karakterek miatt tudunk meg többet a világról, a benne élő népekről és frakciókról, és hogy milyen jövőt is írt meg karakterünknek a végzet. De azt kell mondjam, hogy ennyi sajnos nagyon nem elég manapság ahhoz, hogy egy szerepjáték huzamosabb ideig bírja az éterben. Bár, ha a Scarlet Blade több évet kihúzott – ki tudja.

Igazából, akkor járta volna jól a készítők, ha telefonra készítik el először a játék – mint ahogy azt tették a Crusaders of Light alkotói – és csak az ott kapott visszajelzések alapján ugrottak volna neki a többi platformos megoldásnak. Mert így, jelenlegi állapotában a Revelation Online egy nagyon felejtős, újdonságot felmutatni nem képes szerepjáték csak.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..