Kevés olyan vígjátékot tudok mondani, amit egy tucat megtekintés után is sírva röhögök fel, a méltánytalanul nem ismert Amerika kedvencei azonban ilyen – és emellett még remek színészgárdával operál, van mondanivalója és története!

Gwen (Catherine Zeta-Jones) és Eddie (John Cusack) a megtestesült Hollywood-i álompár, akit mindenki imád, akik sikert sikerre halmoznak, és akiket a szakma is nagyra tart. Azonban, mint minden álomnak, ennek is vége szakad egyszer: Gwen elhagyja Eddie-t, aki teljesen kikel magából, végül egy katasztrófába torkollt este után elvonul a nagyvilágtól.

A párosnak azonban még van egy közös filmje, amit a stúdió képtelen megszerezni a zseninek titulált rendezőtől, ezért visszahívják a marketing gurunak számító Lee-t (Billy Crystal), aki olyan ügyesen manipulálja a sajtó képviselőit, hogy észre sem veszik, még nem is látták a filmet. Eközben Eddie és Gwen között tovább zajlik az adok-kapok, amiben Gwen húga, Kiki (Julia Roberts), valamint új párja, Hector (Hank Azaria) is szerepet kap.

Joe Roth egy igazi mesterművet alkotott, nem elég, hogy vígjátékként tökéletes megállja a helyét, hanem még komoly fricskát is mutat nem csak Hollywoodnak, hanem a sajtónak, és úgy az egész filmeket övező marketinggépezetnek is. Itt vagyunk egy lehetetlen helyzetben, ahol a rendező nem hajlandó odaadni mesterművét, csakis a bemutatón, ezért el kell terelni a sajtó figyelmét. A Billy Crystal által játszott Lee figurája tökéletesen bemutatja a marketing guruk kíméletlen, kreatív és olykor személytelen világát, ahol minden és mindenki a sikernek van alárendelve. Lee pedig az emberek manipulálásában a legjobb, vagyis ez esetben úgy keveri Gwen és Eddie között a szálakat, hogy az neki kedvező képet mutasson, és hogy ezzel védje a stúdiót.

A film rengeteg hajtűkanyart tartalmaz, és olyan csavarokat, amiknek egy része kiszámítható, egy másik része nem, és ez teszi tökéletes egyensúlyba az egészet, miközben kapunk egy ízig-vérig Shakespeare-i magasságokba ívelő tévedések vígjátékát, ami egyszerre szól az életről, a munkáról, a valóságról és a képzeletről.

Méltánytalanul félretolt darab az Amerika kedvencei, aminek lassan húsz éves élettartalma alatt semmit sem kopott az értéke vagy a mondanivalója, és egyszersmind pont ezáltal mond értékítéletet Hollywood felett, ahol minden változik, de valójában minden ugyanaz!

Szerző

Avatar
Catleen
Alapító és főszerkesztő

Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .