Heavenly Sword – Többnek kell lenned, az életed árán is

Enyhén nosztalgikus hangulatba kerültem a konzolos játékokkal kapcsolatban, így elővettem „régi” nagy kedvencemet, a Heavenly Swordot, hogy ismét Nariko (vagy Kai) bőrébe bújva megmentsem a világot.

Klánunk ős próféciája szerint eljön majd egy harcos, aki megmenti őket, és aki átvezeti elesett harcosaikat a mennyekbe, azonban mint mindedn történetben, itt is egy fiút vártak, aki megmenti a világot, csakhogy a klán vezérének lánya született, Nariko. A hihetetlen akaraterővel és rátermettséggel bíró Nariko lett a klán vezér, miután apját megölték, és a lány magához vette a Mennyei Kardot, ami bár természetfeletti erőt ad annak, ki képes megzabolázni a benne rejlő erőt, de cserébe minden kioltott élettel tulajdonosát taszítja közelebb a halálhoz. Nariko megtanul bánni a Karddal, nem fél semmitől és senkitől, és hajlandó bármit feláldozni népéért, a saját életét is.

A Heavenly Sword a klasszikus akció-kalandjátékok megszokott stílusával operál, és akinek bejön a műfaj, az egyöntetűen imádta a játékot. Hősünk, az az Nariko a Mennyei Karddal felszerelkezve írtja az ellent, bár akadnak akciók, amikor íjat használ. Az akciókat kisebb videós tartalmak választják el, ezekkel halad tovább a történet, és visszatekinthetünk a múltba.

Bár adózom Nariko karakterének, úgy kábé minden egyes porcikáját imádom, számomra mégis barátnője, Kai volt a legszerethetőbb karakter. A kissé őrült, szertelen, ugyanakkor sérült lány személyisége Pazar módon íródott meg.

És itt szeretném megemlíteni, hogy végre egy olyan videójáték, ami nem egy női és több száz férfi karakterrel operál, hanem igenis több, megnevezett női karakter található benne – sikeresen át is ment a Bechdel teszten – ugyanakkor szomorú, hogy ezt így 2018-ban meg kell említenem, és hozzá is kell tennem, hogy hasonló játékok azóta is alig készülnek.

A Heavenly Sword exkluzív Sony tartalom, vagyis 2007-ben kizárólag a PlayStation 3-on lehetett vele játszani, ami nem sokkal a játék előtt jelent meg. És bár az elmúlt 11 év alatt jócskán elhaladt felette a kor, különösen, ami a kivitelezését illeti, de a maga idejében, az egyik legszebb és leg innovatívabb módon elkészült játékként tartották számon. Nariko hajának mozgásán például egy külön csapat dolgozott, és ennek megfelelően egy teljen különálló program mozgatta a játékban, hogy minél élet hűbb legyen a mozgása.

A másik, ami igen fontos a játékkal kapcsolatban, hogy nem aprózták el magukat: a Heavenly Sword egy olyan történet, ami nem folytatható, ezért nem is tették, megmaradt egyedinek és megismételhetetlennek – szemben a hasonló időben debütált God of Warral, amit bár mindig végigviszek, nem tudom, hány bőrt képes még lehúzni róla a Sony.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..