Mortal Kombat: Deadly Alliance

Gyerekként egész sokat játszottam a Mortal Kombat II-vel, azonban miután nem volt otthon saját konzolom, így elfelejtődött a játék. Nem sokkal a PlayStation 2 megérkezése után azonban beszereztem egyet, és napokig csak és kizárólag a Deadly Alliance-el játszottam, és azt hiszem a mai napig ez a kedvencem a szériából, nem azért mert annyira elüt a korábbi stílustól, hanem mert kellemes emlékek fűződnek hozzá – avagy íme, a verekedős játék, ami szentimentálissá varázsol!

A Mortal Kombat 4 végén Quan Chi felfedte, hogy ő mészárolta le Scorpion családját és klánját, és mikor ellenfelét a Netherrealmbe akarta száműzni, az megragadta őt, és magával rántotta. Quan Chi amulettje segítségével azonban kiszabadult, és egy ősi jóslat révén felfedezte, hogy van egy sokkal hatalmasabb pusztító erő, ami csupán a kiszabadulásra vár, ezért összefogott az ellenséggel, Shang Tsunggal, hogy közösen kiszabadítsák a Dragon Kinget, és együtt uralhassák az összes ismert világot.

Mindig is emlegette, hogy a Mortal Kombatnak mennyire összetett háttere és mitológiája van – ráadásul, sokan nem tudják, de egy európai legenda ihlette –, a Deadly Alliance pedig végérvényesen bebizonyította, hogy ez a világ bizony piszkosul összetett, és maguk a karakterek is rengeteg oldallal rendelkeznek, sok szempontból képesek változni, de minden esetben a személyiségüknek megfelelő döntést hoznak! Kissé ironikus, hogy egy „csak” verekedős játék írói mennyire jobb karakterisztikát tudnak alkotni, mint sok neves film- vagy sorozatkészítő.

A korábbi játékokhoz hasonlóan itt is a verekedésen van a hangsúly, amikkel érméket lehet szerezni, és ezekkel mindenféle extra holmit be lehet gyűjteni, például a zárolt karaktereket is itt lehet felkutatni, de trükkösen, mivel egy temetőben lavírozva, random érme áráért lehet mindent megvásárolni, így lehet, hogy egy karakter vagy egy új skin nem a legdrágább sírbolt alatt van.

Ezúttal igen sok, szám szerint 11 új karakter került bevezetésre, köztük Frost, aki nemcsak a személyes kedvencem lett a játékban, hanem Sub-Zero múltjához és a Lin Kuei klánhoz is sok köze van. Külön érdekesség, hogy ezúttal kaptunk egy vámpír szereplőt, Nitara személyében, valamint egy Blaze nevű láva karaktert, akit csak a legvégső harcok során lehet megszerezni.

Mint sok esetben, itt is minden szereplő külön alternatív véget kap, azonban nem mindegyik vezet a folytatáshoz, a Mortal Kombat Deceptionhöz, és mint tudjuk, pont ez az egyik lényege a játéknak, hogy sosem tudhatjuk, mit hoz a következő!

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Könyvjelző ehhez: Közvetlen hivatkozás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..