Már jócskán nem új a játék, ami a Pokemon Go sikerét meglovagolva hozzácsapta a Harry Potter népszerű világát, hogy egy új “Menj és kapkodj össze cuccokat!” verziót hozzon létre. De vajon önálló élmény tud lenni vagy csak kicserélte a Pikachukat hipogriffekre? Lássuk hát!Előre szólok, hogy alapvetően a Pokemon Goval fogom összehasonlítgatni a játékot, de ha valaki azt nem ismerné, igyekszem azok számára is érthetően megírni ezt a cikket. A lényeg tulajdonképpen ugyanaz: Mész mész, cuccokat szedsz össze, ha összegyűlik adott számú, az jó. A Niantic azonban nagyon igyekezett, hogy megszínesítse és potteresebbé varázsolja a világot. Míg a Pokemon alapvetően egy élénk, neonos színekre épülő, az animéhez hasonlóan egyszerű formákat használó képi világgal rendelkezik, a Wizards Unite grafikában is próbál idomulni a HP-univerzumhoz. A tulajdonképpen teljesen ugyanolyan térkép kapott egy pergamentextúrás maszkot, a szaturációt is visszavették, ettől az egész kissé letisztultabb és meseszerűbb. A pokestopok helyett inneket, azaz fogadókat találunk, ahonnan a pokelabdák helyett varázserőt gyűjthetünk.

Mi is a célunk? A “Gyűjtsd össze mind!” elem a játékban egy egész kis történetre épül. A könyvek után játszódik, amikor is egy titokzatos varázsbaleset következtében összekeveredik az idővonal, és múlt és jelenbéli varázslatos személyek, lények és tárgyak kószálnak össze-vissza a mugli világban. A mi feladatunk, hogy mint a Titokvédelmi Alaptörvény ügynöke, összegyűjtsük ezeket a varázsjelenéseket, mielőtt veszélybe kerül a varázsvilág titka. A sztori egyszerű, de ahhoz képest kidolgozott és jól kitalált, nem csak elénk dob egy másolatot, hogy “Tessék, gyűjts unikornisokat”, hanem ad egy jó kis háttérsztorit, hogy tulajdonképpen miért is kószálnak ilyen varázsmicsodák darabkái az utcákon. Ezeket adott kategóriába tartozó kártyákra gyűjthetjük, melyekből különböző számút kell elérni, hogy meglegyen az egész. Mikor egy ilyen kártya kigyűlik, átléptethetjük a következő szintre, ahol még többet kell belőle összeszednünk. Fontos különbség a Pokemon Gohoz képest, hogy itt a térképen nem látjuk pontosan, mivel állunk szemben. Az adott dolognak csak a kategóriája jelenik meg, azt nem tudjuk, hogy adott kategórián belül mi rejtőzik ott. Ha azonban ritkább cuccról van szó, akkor sárgán vagy pirosan ragyog.

A korábban említett varászerőnk folyamatosan fogy, ahogy gyűjtögetjük ezeket a “foundable”-öket. Itt is vannak, amiket nehezebb elkapni, ezeket bogyók helyett bájitalokkal spékelhetjük meg, hogy könnyebb dolgunk legyen. Ezeket a bájitalokat magunknak tudjuk megfőzni a térképen megjelenő összetevőkből. A fogadók mellet megjelennek még az üvegházak, ahol kifejezetten növényi alapú összetevőket, és némi varázserőt gyűjthetünk, ha pedig elég vizünk és magunk van, el is ültethetjük ezeket, hogy pár óra múlva begyűjthessük a kívánt összetevőt. A fogadókat pedig feltölthetjük dark detectorokkal, amik pont úgy működnek, mint a Pokemon Goban a lure modulok. Itt attól függően, hogy egy, kettő vagy három darabot helyezünk le, egyre ritkább foundable-ök jelennek meg.

Minden nap, mikor bejelentkezünk, kapunk egy apró ajándékot, és minden napra akad ugyanaz a hat feladat, amit ha végrehajtunk, újabb ajándékokat kapunk. Ezen kívül dolgozhatunk még Hermionéval a Statue of Secrecy részlegén, ahol könnyebb-nehezebb feladatokért gyűjthetünk főleg pénzt és tapasztalatpontot.

Egészen korán behozták a játékba az időszakos eseményeket is, amikor valami kis sztorit hozzárakva úgynevezett brilliant elemeket lehet gyűjteni. Ezeknek saját küldetéssorozatuk van, és adott időn belül be kell fejezni őket az értékes nyereményekért.

A gymek helyett itt erődök vannak, ahol különböző nehézségű kamrákban és tornyokban küzdhetünk meg gonosz varázslókkal és lényekkel. Az erődbe rúnákkal léphetünk be, amiket az egyes kategóriák kigyűjtésekor kapunk. Amilyen típusú rúnával léptünk be, siker esetén olyan jutalmat kaphatunk. Vannak továbbá olyan jutalmak, amiket csak itt szerezhetünk meg, és rengeteget kell belőle gyűjtenünk, például varázspálcákat vagy a Weasley Varázsvicc Vállalat portékáit.

A pokemon tojások helyett itt zsupszkulcsládák vannak, amiket adott távot lesétálva nyithatunk ki, és ha elkészültünk, használhatjuk a zsupszkulcsot, ami elrepít minket egy távoli helyiségbe. Itt aztán tapasztalatpontot és jutalmakat találhatunk. A ládák kulcsokkal nyílnak, mindenkinek van egy arany, azaz állandó kulcsa, és szerezhetünk még ezüstöket is, amik egyszer használhatóak.

Felmerül a kérdés, akkor ez most jobb, mint a Pokemon Go? Ezt azért nem mondanám, inkább azt, hogy más. Más preferenciájú emberek máshogy fognak reagálni rá. Sok barátomtól hallottam, hogy túlságosan bonyolult, vagy hogy milyen rossz, hogy nem lehet a házak között versenyezni. Nos igen, ez egy teljesen más mentalitást igénylő játék. Inkább az olyanoknak való, mint én, akik a World of Warcraftban is a kalandozást és a küldetéseket szeretik, és nem az a fontos nekik, hogy az ő guildjük legyen a legkeményebb széles e világon. Aki azt várta, hogy itt majd kakival dobálózva lehet alázni a többi házat, annak tényleg nem fog tetszeni. Aki azt várta, hogy ez egy Pokemon Go lesz varázslatokkal, annak sem fog. Ezt egy új játékként kell felfogni, megpróbálni kiürített elmével, elvárások nélkül beleugrani, és azután eldönteni, hogy tetszik-e. Nekem személy szerint ez jobban tetszik, de talán a kellemes képi világ és a HP rajongásom az oka. Mindenesetre azt érzem, hogy kalandozok, hogy varázsolok, és nem kell azt figyelgetnem, hogy jön-e egy nagy csapat ember, akik végigjárják a környék gymjeit, és elfoglalják az összeset a fenébe. Talán az lehet az oka, hogy ezt szeretem, hogy nincs bennem versenyszellem. Ez van, hollóhát lélek vagyok. Emellett pedig, mivel hiányzik belőle ez a versenyfaktor, nem ad esélyt rá, hogy akik valódi pénzért játékbeli pénzt vesznek, azok jóval a többiek előtt járjanak.

Persze annak ellenére, hogy nagyon tetszik, van benne hiba rendesen. Itt is jellemzőek a GPS megőrülések, a jel elvesztések, a spontán újraindulások, és hasonló finomságok. Néha nem úgy érzékeli a varázslásokat, ahogy mi azt elgondoltuk, és emiatt “elfuthatnak” az értékes ritkaságok.

A másik “probléma” pedig, hogy úgy érzem, ennek is ugyanaz a hibája, mint ami a többi Harry Potter játéknak, mégpedig az, hogy az igazi varázslatos, varázsvilágos érzést ez sem tudja olyan jól átadni. Ne értsetek félre, nem mintha nekem lenne rá ötletem, csak ezt vettük észre a barátnőimmel. Persze egyre jobbak a próbálkozások, de azért a könyvek csodálatos világát szerintem soha semmi nem fogja tudni visszaadni. Ennek ellenére nagyon jópofa kis játék, mikor ezt írom, már csak pár napot kell várni a sárkányos community dayre, én pedig már tűkön ülök. Ha felkeltettem az érdeklődéseteket, próbáljátok ki, de ne legyenek körvonalazódott elvárásaitok, elvégre ezt valaki más ilyennek álmodta meg.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..