A képregényfilm a címében hivatkozott műfajt járja körbe. A kötetben a társadalomtörténeti áttekintés mellett szó esik a szuperhősfilm-képregényfilm fogalommeghatározásáról. Külön tanulmányok foglalkoznak a legismertebb, legnépszerűbb szuperhősök, Batman, Superman, és Pókember filmes megjelenéseivel. Szó esik a Marvel- és DC-moziuniverzumokról, egy önálló
fejezetet kap Stan Lee életútja és hatása a képregényekre. Nem feledkeztünk meg a kisebb kiadók gondozottjairól sem (Penge, Kingsman, Kick-Ass, Sin City, Watchmen). Rajongók és laikusok
számára egyaránt hasznos olvasmány.

A Marvel-moziuniverzum valószínűtlen térhódítása a képregényfilmek reneszánszát hozta el. A Disney stúdió még 2009-ben vette meg 3,96 milliárd dollárért a Marvelt, amelyben az üzlet megkötésekor 8000 olyan karaktert számoltak össze, amelyek moziban és/vagy tévében mozgathatók. Ez az akvizíció egyértelműen mutatta a stúdió előrelátó terveit, s az akkor meghökkenést kiváltó felvásárlásról kiderült, az évszázad üzlete volt. Ma a szuperhősfilmek dominálják az amerikai blockbuster készítést, és világszerte az egyik legnépszerűbb filmtípussá nőtték ki magukat. A Bosszúállók és társai majd minden bevételi rekordot megdöntöttek s olyan szinten uralják a globális filmpiacot, hogy abban a közeljövőben nem látszik változás.

A képregényfilm látszólag minden bástyát bevesz: 2019-ben a Bosszúállók: Végjáték minden idők legnagyobb bevételt elért filmjévé vált, a Fekete Párduc pedig az első szuperhősfilm és képregényfilm lett, amit legjobb film Oscar-díjra jelöltek.

Jelen tanulmánykötet arra tesz kísérletet, hogy definiálja a képregényfilmet, s megvizsgálja azokat a szempontokat, amelyek mentén egységes műfajként lehet hivatkozni rá. A kötetben a
társadalomtörténeti áttekintés mellett szó esik a szuperhősfilm-képregényfilm fogalommeghatározásáról. Külön tanulmányok foglalkoznak a legismertebb, legnépszerűbb
szuperhősök, Batman, Superman, és Pókember filmes megjelenéseivel. Szó esik a Marvel és DC franchise-okról, egy önálló fejezetet kap Stan Lee életútja és hatása a képregényekre. Nem feledkezünk meg a kisebb kiadók gondozottjairól sem (Penge, Kingsman, Kick-Ass, Sin City, Watchmen).

Szerző

Avatar
Ixi
Alapító és szerkesztő

Főállású gonoszkodó sárkányboszorkány, egyben egyetemista tündérlány. Szeretem a fantasyt, a horrort és a pc játékokat. Őzike forever!

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal: