Sosem volt bajom a Trion Worlds játékaival (lásd Defiance, Archeage), csak a fejlesztők enyhén pénznyelő felfogásával. Ennek ellenére 2011-es játékuk, a Rift a mai napig egy darabban lévő és az “öreg motorosok” között számon tartott mmorpg, ami töretlen erővel tartja maga mellett régi és vonzza be új játékosait.

De hogy mi a rendkívül különleges benne? Hát, a történet nem kimondottan. Adva van két frakció (és bennük 3 választható faj) a Guardianok és a Defiantok. Előbbiek isteneik támogatásával akarják kiűzni a problémákat okozó rift lényeket és vezetőiket világukgból. A Defiantok ellenben már nem hiszik, hogy az istenek velük vannak, és nem kis mágikus erejüket technológiai újításokkal erősítik, ezzel szembe menve az ellenfélnek.

A mi karakterünk megy egy ún. Ascended, aki arra hivatott – pontosabban, kapott egy második lehetőséget az életre -, hogy erejével győzelemre vezesse népét. Az pedig lehet a harcias, ám de becsülettől vezérelt Mathosian, vagy High Elf, esetleg misztikus Kelari vagy éppen Eth.  A lényeg az, hogy mindenkinek segítsünk és közben megakadályozzuk azt, hogy a világunk szétszakadjon a dimenziók között.

Sajnos bizonyos problémák miatt nincs egyetértés a frakciók között – persze nem egy Horde vs Alliance szintű konfliktusra kell gondolni – igy  a játékosnak voltaképpen két fronton is kell harcolnia. Az egyik riftlények elleni folyamatos harc, akik random helyen és időben törnek át világunkba. A másik front pedig a nem éppen felebaráti, szembenálló frakcióból tevődik ki. Egyszóval unatkozni nem lehet.

A classok egy picit hasonlatosak az Archeage-ben tapasztaltakhoz abbana  tekintetben, hogy itt megvannak az alapok, de a három skill tree és a több subclass kombinálásával képesek vagyunk kedvünkre alakítani harcosunk repertoárját. Lehetünk olyan nekromanták, akik az offenziv erők mellett képesek társaikat támogatni vagy gyógyítás vagy buff szintjén vagy egy olyan tank, aki egyben kellően gyors és erős támadásokkal rendelkezik, hogy azt a dps-ek is megirigyelnék. Minden csak kombinálás, stílus és ízlés kérdése.

Grafikai szempontból nem ver epikus magasságokat, de ez nem kimondottan lepett meg. Ami az Archeageben nagyon szép volt, az a Defiance kapcsán már eléggé felemás, de itt az ingine is sajnos korábbi, így nem nagyon lehet tuningolni. Persze, aki Wow-on nőtt fel, annak ez egyáltalán nem zavaró.

Valahogy a Rift-el hasonlóan vagyok, mint a Wow-al anno. Tudom és látom, hogy mit szeretnek rajta az emberek, engem is képes volt a gép előtt tartani – de valahogy messze nem keltette azt az érzést mint mondjuk a Wildstar vagy a Secret World Legends. Jó kis mmo, méltán maradt életben eddig. Aki szereti a jó fantasyt, annak csak ajánlani tudom.

Szerző

Hanama
Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal: