Avagy egy újabb vaskalapos, régi mmorpg ami körül történhet bármi – válság, új játékok – ő minden elvisel és kitart. Az Everquest II méltóan nevéhez pedig a mai napig tartja a frontot a klasszikus mmo érzés megtartásában.

De hogy pontosan miről is szól ez a játék? Hát, az egy remek kérdés. Anno úgy kerültem bele a világába, hogy a lore-t nem kimondottan ismertem, de végül fel lett homályosítva arról, hogy bár van egy főszál – ami bizonyos mértékben összefüggésben áll az Everquest cselekményével -, az idő nagy részében úgyis az adott lokális küldetések fognak minket jobban érdekelni. 

Nem kevesebb, mint 21 faj és 26 harci class már majdnem olyan, mint anno a Vanguard-ban volt fellelhető és szerencsére a nagy class választék nem kis előnyökkel jár. Ugyanis több lehetőség van kitanulni, ráérezni, hogy melyik is leginkább az, ami az ízlésünknek és a játékstílusunknak megfelel. Vannak itt olyan gyógyítók, akik egyben rontanak is, sötét lovagok, ördögi zenét játszó bárdok (dirge) és természetesen olyanok is, akiknek szimpla léte az, hogy megadásra kényszerítsék az ellenfelet (coercer). Mindenki garantáltan meg fogja találni az ízlésének megfelelőt.

Sorsunk abban a tekintetben előre el van döntve már akkor amikor fajt választunk, hiszen a 21  szét van osztva jó, semleges és gonosz fajra. Később ezek alapján lehet classt és kezdő várost választani. A classok is erősen befolyásolják a döntést, hiszen bár én egy, a semleges részlegbe tartozó emberrel vagyok, a nekromanta erő miatt Neriak, a gyűlölet városa jutott osztályrészül. Nem mintha ez kimondottan probléma lenne, csak a több tucat másfajta mmo után egy kicsit elszokik az ember az ilyenektől. Az Iksar Defilernél sem volt kérdéses, hol kötök ki – gonosz erővel/fajjal legjobb esetben is egy semleges városban lehet kezdeni, ahol nem akarnak egyből máglyán elégetni.

A különféle frakciókkal való kapcsolat is érdekes; akár egy városon belül is lehet 6 vagy 7 különböző banda, akikkel az interakciók nagyban befolyásolják a kapcsolatot, de persze mindig lesznek olyanok, akik gyűlölni és üldözni fognak. A kezdő városod mindig szövetségesének fog tartani és az azzal kapcsolatban álló városok is megtűrnek eleinte – hogy velük hogy fognak a dolgok később alakulni az csak a játékoson múlik.

Sokak számára elsőre ijesztő lehet majd a nem mai grafika, de ezt nézzük el neki – mégiscsak 2004 óta van az éterben ez a játék – a történet ugyanúgy szórakoztató és a játékos közösségben is nagyjából a FFXIV-hez hasonló, elenyésző mennyiségű a troll. Lehet a többség már kiöregedett az új kis trollok meg nem akarnak az Everquest II-vel játszani.

Az Everquest II-nek kijár a tisztelet – még ha valaki nem is szereti, de legalább a kora miatt is. Hiszen kitartott még akkor is, amikor a legtöbb másik játék már rég lehúzta a rolót és képes volt pár pofonnal helyre tenni a kiskirályként díszelgő újoncokat. Állásponttól függetlenül csak tiszteletet érdemel.

Szerző

Hanama
Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal: