A kilencevens évek ontották magukból a különleges emberekre specializálódott krimi sorozataikat, ahol a rendfenntartó erőknek külső segítségre van szükségük a nyomozáshoz, ezért összeállnak matematikusokkal (Gyilkos számok), felerősödött képességekkel rendelkezőkkel (Sentinel), vagy éppen a filmszakma speciális effektusokért felelős nagyágyúival. A Trükkös halál is széria is pont ilyen, azzal az apró különbséggel, hogy előbb egy nagyfilm készült belőle Bryan Brown főszereplésével 1986-ben – amit egy folytatás is követett 1992-ben –, és csak ezután készült el az összesen 40 epizódos sorozat.

Rollie Tyler (Cameron Daddo) a filmek világában igazi trükk mesternek számít, akinek kisújabban van mind a speciális effektusok technikai használata, mind a kreatív látásmód. Szakmai tudására azonban nem csak a filmszakmában van igény, hanem a rendfenntartásban is: Leo McCarthy (Kevin Dobson) a rendőrnyomozó arra kérik Rollie-t és asszisztensét, Angie-t (Christina Cox), hogy egyedi látásmódjukkal segítség rendőri munkájukat.

Nehéz olykor visszatekinteni fiatalkorom sorozataira, mert bár néztem őket rendesen, és vártam is a folytatást, valahogy mélyen a szívemben tudtam, hogy amúgy ezek rém gagyik, ellenben igen szórakoztatóak. A Trükkös halál, a korábban említett Sentinel, vagy éppen a Lois és Clark: Superman legújabb kalandjai is pontosan ebbe a kategóriába sorolható, ugyanakkor ezekre a szériákra mégis pozitívan gondol vissza az ember, mert szerethetőek voltak, szórakoztatóak, és biztonságot adtak azzal, hogy tudtuk, nem eshet komoly baja a szereplőinknek, mert ez akkoriban még nem volt szokás. Persze a mai sorozatos aranykoros szériákat nem cserélném le rájuk semmi pénzért, de abban az időszakban ezek jó kis programok voltak.

A színészek teljesítménye, nos, panaszra nincs okunk, korrektül hozzák szerepüket, kedvesek és szerethetőek, vagy éppen nagyon utálhatóak. Az írók persze nem vitték túlzásba a jellemvonásokat, kissé egysíkú, olykor suta szerepeket írtak, de ezzel együtt mégis képesek voltak kifejezni bár igen fontos gondolatot, és ez nagyon jó.

Mindent összevetve, a Trükkös halál egy jó sorozat, sőt, nekem kifejezetten jobban tetszett, mint a film, ahol minden indokolatlanul el volt nagyolva, a sorozat sokkal emberközpontúbb és persze fogyaszthatóbb is. Azok, akik olykor szívesen felülnek a nosztalgiavonatra, biztosan újfent kellemes érzést fog okozni a széria.

Szerző

Avatar
Alapító és főszerkesztő

Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal: