A Honkai Impact alkotói elé letettek egy mércét, mondván hogy “üsd meg ezt és akkor sikered lesz”. Ez be is jött nekik, ugyanis a Genshin Impact-nek már a tesztidőszak alatt is jó visszhangja volt – ez a visszhang pedig valóságos orditássá nőtte ki magát, mikor  nemrégiben a nagyközönség számára, több platformon is elérhetővé vált a játék.

De hogy miért is várta mindenki? Nem biztos, hogy a hatalmas eredetisége miatt, az alaptörténet ugyanis egyszerű, mint egy kocsmai jobbegyenes; egy a világok között utazó ikerpár egyike vagyunk, akitől egy gonosz istennő elragadja a másik felét, minket pedig egy idegen világba száműz. Szerencsénkre a világ nem éppen egy Mad Max szinhely, igy az életben maradással nincsen probléma – főleg azután, hogy útitársunkká fogadjuk a folyton pörgő kis lényt, Paimont.

Miután őfelsége, az univerzum akarából összetalálkozunk egy meglehetősen morcos sárkánnyal, egy titokzatos fiúval és egy piheraktiv lánnyal, utunk a közeli Mondstadt városába vezet, ahol jó keresztapa felállás szerint – ha mi segítünk nekik a környező problémákban, akkor ők segítenek nekünk felkutatni a testvérünket. Eddig valószínűleg semmi újat nem mondtam a veterán játékosoknak.

Ha nagyon gonosz akarok lenni, akkor csak azt mondanám rá, hogy egy több játékból összefércelt tucatjáték – de akkor eléggé messze lennék az igazságtól. Igaz, hogy sok eleme miatt rengeteg, korábban már látott és tapasztalt játék érzete visszatér pl: játékmenetben leginkább az újabb Final Fantasy játékok vagy a The Last Remnant-ra emlékeztet, kinézetben akarva-akaratlanul is a Zelda meg a Tales-szériák jutnak az eszembe és még sorolhatnám. Mégse tudok a Genshin Impactra haragudni, mert jó. A benne bemutatott dolgok jól vannak kivitelezve és a játékélmény szórakoztató, egyben gondolkodásra serkentő.

A kreativitás azon formája tetszik benne a leginkább,  ahogyan a különféle karaktereket lehet variálni a különböző alkalmakkor; ha például eső van vagy egy vizes területen találkozunk ellenfelekkel akkor Kaeya-t a legjobb használni hogy a frigóba tegyük őket. Ellenben egy közvetlen találat az electro harcosoktól is garantáltan megrázó élményben fogja őket részesiteni. Minden hősnek és elemnek megvan az ereje és a gyengeségei, csak rá kell érezni arra, hogy kit mikor érdemes harcba hívni. 

Harcostársak tekintetében pedig nagy a választék, repertoárunknak csak a gatcha hatalmas istene és a pénztárcánk szab határt. Vannak harcosok, akik a játékmenetben csatlakoznak hozzánk (Kaeya, Amber), de a többséget és a legbitangabb felszereléseket hozzájuk kimondottan csak idézéssel lehet megszerezni. Nincs új a nap alatt ezzel sem.

Az utóbbi idők sokkal vérgőzösebb játékai közé egy üdítő kis jelenségként fészkelődött be a Genshin Impact, amiben bár sok újitás nincs, mégis mindenki megtalálja a játéknak azt az elemét, amibe valósággal beleszeret. Ez legyen a repülés, a craftolás vagy a dungeon részek, nem számít mert a  lényeg az, hogy maradandó játék élménnyel zárjuk a napot. Erre pedig nagy esély van ennél a játéknál.

Szerző

Hanama
Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal: