A Defiance óta volt elég időm hozzászokni az olyan játékokhoz, amiben nem sok a történet, sokkal inkább a vég nélküli vadászat és csapatos mészárlás dominál – persze kulturált kereteken belül. Így nem indultam nagy elvárásokkal a Dauntless irányába se, ami hasonló felállással indít, csak éppen a Fortnite-hoz hasonló grafikával megfűszerezve.

A Dauntless világát több, egymástól különálló, lebegő szigetcsoportok alkotják, eléggé értékes, ámde veszélyes faunával.Ebben a széttört  világban tengetjük életünket. Karakterünk egyike a Huntereknek, olyan személyeknek akik túlzottan unatkoznak az otthon melegségében, értenek a profi gyilkoló eszközök és páncélok készítéséhez – így hosszú időt ölnek bele abba, hogy a csak Behemót néven futó gigantikus lényeket levadásszák.

Maga a történet nem sok, a lényeg a folytonos, repetitív harcokon van a Behemótok ellen. Bár vannak küldetések, melyeknek célja az, hogy a különféle lényeket tanulmányozzuk meg el van az is hintve, hogy létezik egy nagyon erős, a vadászokra vadászó Behemót is – de csak a salátán a körítés, a valódi lényeg a bunyó.

Amiben persze lehet válogatni. Fegyverek vannak szép számmal, melee vagy távolsági bunyót szeretnénk? Esetleg ezeket felváltva? Nem probléma. Mindenki meg fogja találni a neki megfelelő játékstílust. A fegyver választás után pedig a legfontosabb, hogy minél hamarabb kiismerjük a különféle lények támadásait és gyenge pontjait. Persze nem lehet mindegyik ellen ugyanazzal a felszereléssel nekirohanni így azt is kikell ismerni, hogy melyik ellen melyik felszerelés a legjobb és aszerint taktikázni.

Fejlődésünk  útvonala az alapján működik, hogy mennyi Behemótal végeznek és milyen eszközzel küldtük át a másvilágra.  Páncélt és fegyvert – megfelelő mennyiségű zsákmány ellenében – könnyedén lehet készíteni és bár a pénz nem veti fel hosszú távon kis harcosunkat, a kisebb küldetések a különféle bounty-k segítségével ezt lehet ellensúlyozni. 

Kinézet és mechanika tekintetében átlagos szintet hoz a játék, moderált méretű és ennek megfelelően alacsonyabb troll számmal rendelkező a játékosközösség – de sajna nem egy maradandó élmény. Nincs benne semmi, ami kiemeli a rengetegből, az ugyanolyan questek pedig nagyon rövid időn belül képesek megölni azt a kezdeti élményt, amivel kezdett  a játék.

Őszintén megvallva, nem egy nagy szám a Dauntless; van még mit a történeten csiszolni, de ha valaki csak egy kis hétvégi hentelésre vágyik a barátokkal, akkor arra tökéletes lesz.

Szerző

Hanama
Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal: