Az utóbbi időben nagyon felkapottak lettek a szellemekkel foglalkozó, interaktív játékok (Phasmophobia, Obsideo, Ghost Hunter Corps, Forewarned stb.), de amíg ezek kimondottan a szellemek felkutatására és/vagy elűzésére helyezték a hangsúlyt, addig a Prognostic sokkal inkább a megoldatlan bűnügyek túlvilági segítséggel való megoldását vette alapul. Lássuk is milyen lett.

A történet szerint az általunk irányított főhős és testvére kiskorukban elárvultak, miután szüleiket titokzatos módon meggyilkolták. Évekkel később se derült fény a gyilkos vagy gyilkosok kilétére, de hősünk – nagyanyja misztikummal fűtött dolgait látva – úgy gondolja, hogy valami természetfeletti entitás végzett velük. Nagymamája tudását tovább víve eltanulta a jóslás és idézés művészetét ennek érdekében, hogy megoldatlan gyilkosságok – némi túlvilági segítséggel -, de lehessen zárni.

Ennek a hatalomnak – bármennyire is hasznos – azonban súlyos ára van, elég csak a megőrült nagyira gondolni és arra, hogy voltaképpen mikkel is paktált le a nő az erejéért cserébe. Az idő fogy, akárcsak a hős behatása a körülötte történet dolgokra – mert bizony a szunnyadó titok hamarosan érte is eljön, hogy gyűjtse a családi adósságot.

Az ügyek és persze megoldásaik pedig kellőképpen érdekesek és elgondolkodtatóak: általában egy, maximum két áldozat van, akik kérdéses módon hunytak el és jó pár gyanúsított. Többféle stílusban segítenek nekünk a másvilágról, van amikor az idő és a hely egyezése adja meg a megoldás kulcsát, máskor pedig az egyedi jellegzetességekre mutatnak rá a szellemek egy-egy tárgy szimbólikus jelentésével. Persze mindig résen kell lennünk, elvére megési csak egy kaput nyitunk a másvilágra minden egyes ügy megoldása közben – az ijesztő morgások és ajtócsapkodások pedig sosem voltak a kedves, barátkozó entitások névjegye.

A játék érdekessége, hogy bár főként  az európai spirituális dolgokat (fémpálca, tükörjóslás, rúnák stb) veti be, az imapálcával való füstölés már inkább keleties dolog, az új dolgok közül pedig a  “Thanatos kereke”-ként megnevezett jóslás volt számomra a legérdekesebb. Ez az újítás is jelezte némiképp, hogy a készítők nem csak a házifeladatot csinálták meg jól, de még extra érdekes beadandót is csatoltak mellé. Az pedig, ahogy a “túlvilági cimborák” segítenek neki egyszerre király és félelmetes, ugyanis figyelni kell a jelekre, amik szerint lassan a hősünk elveszti a kontrollt az általa hívott entitások fölött – és azok ugye ne mindig csak szívjóságból adnak segítő kezet. 

A játék bár nem kapott akkora viszhangot  elsőkörben, rövidesen eléggé népszerű lett az műfaj kedvelői körében, egyetlen hibája az, hogy nagyon de nagyon rövid a játékidő. Ha egyszer ráérez a játékos a Prognostic csinjára, akkor sajnos nagyon hamar véget ér a szellemekkel suttogós történet.

Szerző

Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.

Ha tetszett a cikkünk, itt azonnal megoszthatod másokkal: